دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 29, 2024
کد خبر: 1173052
۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
خراسان جنوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: بعد از خودشناسی هیچ خدمتی بالاتر از خدمت انسانی، فرهنگی و الهی به بشر نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با جمعی از طلاب جدیدالورود حوزه علمیه شهرستان بیرجند، اظهار داشت: هم‌اکنون مقطع سرنوشت‌سازی است که مثل لیله القدر می‌ماند، انسان با سایر موجودات متفاوت است و خودش سرنوشتش را رقم می‌زند.

وی با اشاره به اینکه ما امروز آنچه روزهای قبل کاشته‌ایم درو می‌کنیم و فردا بذرهای که امروز می‌کاریم را برداشت می‌کنیم، ادامه داد: انسان در این مقطع سرنوشت‌ساز می‌خواهد انتخاب کند، آن هم در عرف آخرالزمانی که انواع و اقسام مسائل به صورت القائات بیگانه برای سرگردانی جامعه بشری تبلیغات می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، با بیان اینکه انسان عمری دارد که لحظه به لحظه می‌گذرد، تصریح کرد: در عرض انسان، میلیون‌ها گزینه وجود دارد که از همه آنها در لحظه می‌تواند یکی را انتخاب کند، چون ظرفیت بیشتری ندارد و البته انتخاب سختی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی عنوان کرد: بسیاری از مسائل پرجاذبه‌ هر چه می‌خواهد باشد، اما بقا و واقعیتی ندارد، شاهد هستیم که گاها مردم برای مالکیت اشیاء سر و دست می‌شکنند و در این مسیر تقوا، صداقت و اخلاقشان را از دست می‌دهند، اما بحث اینجاست همان مقداری هم که دلخوش می‌کند واقعیت ندارد یعنی اگر من می‌گویم مالک این خانه یا ماشین هستیم، اینها قراردادی است و واقعیت ندارد و در آخر خط به هیچ می‌رسند.

امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: اگر انسان از اول زندگی هوشیار باشد و خودسازی کند و کمال نفسانی براساس علم، ایمان، تقوا، قرب به خدا را کسب کند، هر چه که جلوتر برود ذخایر کمالاتش بیشتر می‌شود همانند لقمان حکیم.

وی با اشاره به اینکه راهی که علمای شایسته طی کردند تمام آن نور و خیر است و این حُسن انتخاب شما برای ادامه راه علمی دین جای تبریک دارد، گفت: البته رسیدن به این هدف بزرگ باید همراه با صبر و حوصله باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه آگاهی شرط اول زندگی انسان است که بداند چه کاری انجام می‌دهد، ابراز کرد: همه امور بر اساس جایگاه انسان معنا پیدا می‌کند، اما متاسفانه شیوه دنیا برخلاف شیوه پیامبران است چون انسان را به همه چیز غیر از خودش آشنا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه بعد از خودشناسی، هیچ خدمتی به بشر بالاتر از خدمات انسانی، فرهنگی و الهی نیست، اظهار کرد: کمالات دو نوع است که یکی در جهت ریاضت علمی کشف می‌شود و یکی هم ریاضت‌های عملی که نفس پرورش پیدا می‌کند و این از درس مهمتر است، چون انسان را به کمالات می‌رساند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha